Regulamin organizacyjny

REGULAMIN ORGANIZACYJNY
KUJAWSKIEGO CENTRUM KULTURY
W INOWROCŁAWIU

§ 1.

Kujawskie Centrum Kultury w Inowrocławiu, zwane dalej „Centrum”, jest samorządową instytucją kultury Miasta Inowrocławia, wpisaną do Rejestru Instytucji Kultury prowadzonego przez organizatora.


§ 2.

1. Regulamin Organizacyjny, zwany w dalszej treści „Regulaminem”, określa szczegółową organizację wewnętrzną oraz zadania poszczególnych stanowisk pracy w Centrum.
2. Ilekroć w niniejszym regulaminie mowa jest o Dyrektorze – rozumie się przez to również Zarządcę.
3. Centrum działa w szczególności na podstawie:
1) Ustawy z dnia 25 października 1991 r. o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 194 z późn. zm.),
2) Ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 559 
z późn. zm.),
3) Postanowień statutu „Centrum” - Uchwały Nr XXXVII/529/2009 z dnia 
28 października 2009 r. w sprawie nadania Statutu Kujawskiemu Centrum Kultury 
w Inowrocławiu, wraz z Uchwałami zmieniającymi.
4. Regulamin zatwierdzony jest przez Dyrektora Centrum po zaopiniowaniu przez Prezydenta Miasta Inowrocławia.


§ 3.

1. Siedziba Centrum mieści się w Inowrocławiu przy ul. Jana Kilińskiego 16.
2. Terenem działania Centrum jest obszar Miasta lnowrocławia.
3. W strukturze organizacyjnej Centrum znajdują się dodatkowe pomieszczenia przy 
pl. Klasztornym 2, gdzie mieści się Teatr Miejski, Instytut Prymasa Józefa Glempa, Stała Wystawa Solnictwa, Galeria Miejska i przy ul. Kasztelańskiej 22, gdzie w kamienicy - oddziale KCK funkcjonuje Wystawa Archeologiczna Askaukalis, Teatr Letni w Inowrocławiu przy 
ul. Świętokrzyskiej 107, muszla koncertowa przy al. Powstańców w Inowrocławiu.


§ 4.

1. Centrum samodzielnie zarządza przydzieloną i nabytą częścią mienia oraz prowadzi gospodarkę w ramach posiadanych środków, kierując się zasadami efektywności 
ich wykorzystywania na zasadach przewidzianych dla instytucji kultury.
2. Za gospodarkę materialną i finansową Centrum odpowiedzialność ponosi jego Dyrektor.
3. Centrum jest pracodawcą dla zatrudnionych w nim pracowników.
4. Warunki wynagradzania pracowników Centrum określa Dyrektor w regulaminie wynagradzania.


§ 5.

Celem Centrum jest prowadzenie wielokierunkowej działalności rozwijającej i zaspokajającej potrzeby kulturalne mieszkańców, upowszechnianie kultury lokalnej w kraju oraz współdziałanie 
z Wydziałem Kultury, Promocji i Komunikacji Społecznej Urzędu Miasta Inowrocławia, pozostałymi samorządowymi instytucjami kultury, których organizatorem jest Miasto Inowrocław, a także pozostałymi jednostkami organizacyjnymi Miasta w celu promocji Miasta Inowrocławia.


§ 6.
Struktura Organizacyjna

Strukturę organizacyjną Centrum tworzą:
1) Dyrektor Centrum,
2) Zastępca Dyrektora Centrum,
3) Dział administracyjno-księgowy,
4) Dział Organizacji Imprez,
5) Dział Edukacji Kulturalnej,
6) Dział Obsługi i Konserwacji,
7) Dział Marketingu i Promocji,
8) Informacja Turystyczno-Kulturalna.


§ 7.
Dyrektor Centrum

1. Działalnością Centrum kieruje Dyrektor, który wykonuje czynności z zakresu prawa pracy za pracodawcę w stosunku do pracowników Centrum.
2. Dyrektor wykonuje swoje zadania przy pomocy zatrudnionych przez siebie pracowników.
3. Do zakresu działania Dyrektora należy w szczególności:
1) kierowanie bieżącą działalnością, koordynacja pracy Działów Centrum,
2) reprezentowanie Centrum na zewnątrz,
3) zarządzanie majątkiem Centrum,
4) zatrudnianie i zwalnianie pracowników,
5) ustanawianie i odwoływanie pełnomocników,
6) wydawanie zarządzeń, instrukcji i poleceń służbowych,
7) ustalanie rocznego planu działalności oraz rocznego planu finansowego,
8) sporządzanie rocznego sprawozdania z działalności Centrum, które przedkłada Radzie Miasta Inowrocławia,
9) występowanie, w zależności od potrzeb, z wnioskami o udzielenie dotacji 
na realizację zadań objętych mecenatem państwa i na dofinansowanie bieżących zadań własnych,
10) samodzielne gospodarowanie przydzielonym i nabytym mieniem oraz środkami finansowymi, zgodnie z zasadami praworządności i efektywności jego wykorzystania,
11) przekazywanie na żądanie Organizatora w każdym czasie informacji o sytuacji Centrum i sprawowanym zarządzie, w tym o przebiegu wdrażania programu działania Centrum oraz realizacji planów, wytycznych i zaleceń przyjętych przez Organizatora oraz udostępnia dokumenty niezbędne do oceny sprawowanego przez niego zarządu,
12) zawieranie umów o charakterze cywilno-prawnym zapewniających prawidłową realizację zadań Centrum,
13) odpowiada za kontrolę zarządczą w Centrum,
14) przedkłada na wniosek organizatora dokumenty: informacje o przebiegu wykonania planu finansowego, sprawozdania rocznego z wykonania planu finansowego 
i rocznego sprawozdania z działalności merytorycznej.
4. Dyrektor może upoważnić pracowników do wykonywania w jego imieniu określonych czynności.
5. W przypadku, gdy Dyrektor Centrum nie może pełnić swych obowiązków, zastępuje go Zastępca Dyrektora Centrum.


§ 8.
Zastępca Dyrektora Centrum

Do zakresu działania Zastępcy Dyrektora należy w szczególności:
1) kierowanie i koordynowanie bieżącej działalności Centrum w czasie nieobecności Dyrektora,
2) sprawdzanie pod względem formalnym dokumentów finansowo-księgowych Centrum 
i dokonywanie rozliczeń finansowych w poszczególnych działach w czasie długotrwałej nieobecności Dyrektora,
3) współodpowiedzialność za realizację celów i zadań zawartych w statucie Centrum,
4) organizowanie działań rozwijających zadania marketingowe Centrum,
5) koordynowanie działań związanych z obiektami pozostającymi pod zarządem Kujawskiego Centrum Kultury w Inowrocławiu, w szczególności tak zwanej Niebieskiej Kamienicy,
6) opracowywanie, wdrażanie oraz kontrola planów marketingowych w celu zwiększenia sprzedaży usług Centrum,
7) koordynacja kreacji i produkcji materiałów promocyjnych,
8) współodpowiedzialność za nadzór nad realizacją zadań działu promocji i marketingu Centrum,
9) dbanie o pozytywny wizerunek Centrum,
10) współpraca z instytucjami, placówkami oświatowymi, stowarzyszeniami kulturalnymi regionalnymi,
11) nadzorowanie działalności upowszechnieniowej i informacyjno-wydawniczej dokumentującej działalność Centrum,
12) sporządzanie sprawozdań z działalności marketingowej i promocyjnej Centrum,
13) gromadzenie í efektywne wykorzystywanie informacji o możliwościach pozabudżetowego finansowania zadań instytucji kultury z funduszy pomocowych 
i strukturalnych Unii Europejskiej, fundacji krajowych i zagranicznych,
14) sporządzanie wniosków aplikacyjnych do organizacji wymienionych w lit. I, w celu pozyskiwania pozabudżetowych środków finansowych oraz monitorowanie ich rozliczania.


§ 9.
Działy Kujawskiego Centrum Kultury w Inowrocławiu:

1. Dział administracyjno-księgowy, w ramach którego działają:
1) Główny księgowy, do którego zadań należy w szczególności:
a) nadzorowanie realizacji budżetu Centrum,
b) opracowanie rocznego planu finansowego Centrum,
c) opracowanie sprawozdania z realizacji budżetu,
d) dokonywanie analiz budżetu i na bieżąco informowanie o nich Dyrektora,
e) przygotowanie i organizowanie obieg dokumentów księgowych,
f) dokonanie rozliczeń finansowych w poszczególnych działach,
g) przedstawianie propozycji do gospodarowania mieniem Centrum oraz nadzorowanie jego zarządzanie,
h) nadzorowanie prowadzenia kasy Centrum,
i) prowadzenie dokumentacji całej działalności finansowej placówki 
i odpowiadanie za prawidłową, zgodną z obowiązującymi przepisami prawnymi gospodarkę finansową Centrum,
j) sprawdzanie pod względem formalno-rachunkowym dokumentów finansowo-księgowych,
k) wystawianie rachunków i faktur VAT dla usługobiorców łącznie z windykacją należności,
l) dekretacja dokumentów księgowych zgodnie z przyjętym w Centrum planem kont,
m) prowadzenie ewidencji i rejestrów: zakupu i sprzedaży, rejestr kasowy 
i bankowy, wystawiania faktur VAT,
n) prowadzenie ksiąg inwentarzowych środków trwałych i wyposażenia,
o) rozliczenia bankowe - numeracja i dekretacja wyciągów bankowych,
p) przygotowanie i rozliczanie inwentaryzacji składników majątku.

2) Specjalista ds. kadr, płac i administracji, do którego zadań należy w szczególności:
a) prowadzenie szczegółowej dokumentacji pracowniczej (teczki personalne, karty wynagrodzeń i zasiłków chorobowych, ewidencja czasu pracy),
b) sporządzanie umów o pracę, wypowiedzeń umów o pracę, wystawianie świadectw pracy,
c) sporządzanie umów cywilnoprawnych (umowy o dzieło, umowy zlecenie) 
dla zleceniobiorców,
d) sporządzanie list plac, odprowadzanie składek ZUS i podatku dochodowego od osób fizycznych,
e) rozliczanie umów o dzieło i umów zlecenie,
f) sporządzanie deklaracji do ZUS, Urzędu Skarbowego, GUS, PFRON,
g) rozliczanie delegacji pracowniczych,
h) sporządzanie planów urlopowych, ewidencja i rozliczanie urlopów pracowniczych,
i) prowadzenie ewidencji zwolnień lekarskich i przekazywanie ich do głównego księgowego,
j) prowadzenie nadzoru nad lekarskimi badaniami okresowymi pracowników,
k) tworzenie dokumentów (pisma) związanych z merytorycznym załatwianiem spraw dotyczących instruktorów sekcji,
l) nadzór nad wypożyczanym sprzętem,
m) prowadzenie całokształtu spraw związanych z eksploatacją nieruchomości 
i urządzeń Centrum, konserwacją, n) naprawami i remontami maszyn, sprzętu oraz instalacji będących w dyspozycji Centrum, a także wymaganych prawem przeglądów technicznych,
o) dbanie o prawidłowy stan techniczny sprzętu biurowego,
p) sprawowanie nadzoru nad mieniem Centrum,
q) prowadzenie spraw z zakresu bhp i ppoż.,
r) organizowanie pracy obsługi Teatru Miejskiego,
s) zarządzanie dokumentacją transportową (karty drogowe), kontrolą tankowań i eksploatacji samochodu służbowego, w tym sprawności i czystości pojazdu, wystawianie rachunków i faktur VAT dla usługobiorców.

3. Referent ds. administracyjno-księgowych, do którego zadań należy w szczególności:
a) realizowanie zadań zleconych dotyczących spraw kadrowych i szkoleniowych,
b) opracowywanie faktur wpływających do Centrum zgodnie z ustalonymi procedurami,
c) prowadzenie gospodarki kasowej Centrum,
d) prowadzenie spraw związanych z wyjazdami służbowymi (delegacje służbowe),
e) prowadzenie ewidencji druków ścisłego zarachowania,
f) wystawianie rachunków i faktur VAT dla usługobiorców,
g) przygotowywanie i ewidencjonowanie umów dotyczących wynajmu pomieszczeń,
h) przygotowywanie w pełnej współpracy z Działem Organizacji Imprez dokumentacji do właściwych służb na zorganizowanie imprezy masowej,
i) obsługiwanie sekretariatu w zakresie biurowym i kancelaryjnym,
j) kontrolowanie i analizowanie stanu zapasów materiałów na wyposażeniu Centrum,
k) prowadzenie sprzedaży i rozliczenia biletów z imprez Centrum,
l) prowadzenie ewidencji używanych pieczątek i kluczy.

2. Dział Organizacji Imprez, w ramach którego działają:
1) Kierownik działu, do którego zadań należy w szczególności:
a) organizowanie wydarzeń kulturalnych, w tym wystawy, minikoncerty, warsztaty, prelekcje tematyczne, konkursy,
b) koordynowanie działania sekcji funkcjonujących w Centrum, udziela merytorycznego i technicznego wsparcia instruktorom,
c) promowanie laureatów konkursów, przeglądów i festiwali w Mieście i poza nim,
d) nawiązywanie kontaktów z hobbystami i kolekcjonerami, zbieranie informacji na temat szeroko pojętego ruchu amatorskiego, umożliwienie członkom aktywne uczestnictwo w życiu kulturalnym Miasta poprzez prezentację ich dorobku, talentu,
e) współpraca z organizacjami pozarządowymi, stowarzyszeniami, fundacjami, szkołami i przedszkolami, informowanie o wydarzeniach, a ponadto organizowanie systemowych projektów realizowanych etapowo, mające charakter wieloaspektowego zdarzenia (kilka przedsięwzięć stanowiących elementy składowe całości),
f) nadzorowanie i promowanie działalności wystawienniczej w Sali Wystaw Czasowych,
g) przygotowywanie i przedstawianie Dyrektorowi scenariusza zdarzeń realizowanych w obiekcie przy ul. Kasztelańskiej 22 i dbanie o ich przebieg,
h) prowadzenie dokumentacji zdarzeń organizowanych przez Centrum,
i) koordynowanie działania studia nagrań poprzez tworzenie harmonogramu rejestracji dźwięku, prowadzenie i na bieżąco aktualizowanie profilu studia na portalu Facebook oraz przygotowywanie oferty dedykowanej zarówno solistom, jak i zespołom z uwzględnieniem możliwości technicznych studia,
j) realizacja projektów kulturalno-promocyjnych zwiększających atrakcyjność obiektów Centrum,
k) zapewnienie prawidłowego i terminowego wykonania zadań przez osoby pracujące w Centrum,
l) sporządzanie miesięcznego sprawozdania z funkcjonowania Centrum.


2) Główny specjalista do spraw organizacji imprez kulturalnych, do którego zadań należy w szczególności:
a) organizowanie i nadzorowanie przebiegu imprez kulturalnych organizowanych przez Centrum,
b) przygotowanie pełnej dokumentacji imprez organizowanych przez Centrum - zgodną zarówno ze standardami opracowanymi przez Centrum, jak 
i wynikającymi z przepisów ustawowych,
c) pod nieobecność Dyrektora oraz Zastępcy Dyrektora Centrum, koordynuje zdarzenia kulturalne realizowane w miejscu i poza siedzibą Centrum, nadzorując działania wszystkich działów Centrum zaangażowanych 
w organizację zdarzenia,
d) analizowanie istniejących zjawisk kulturowych,
e) tworzenie programów w zakresie edukacji regionalnej, animowania kultury lokalnej,
f) tworzenie programów promujących regionalne dziedzictwo i oryginalne zjawiska kulturowe,
g) tworzenie projektów z zakresu edukacji kulturalnej oraz wychowania przez sztukę,
h) inspirowanie do powstawania lokalnych przedsięwzięć kultury,
i) stymulowanie rozwoju istniejących oraz pomoc w tworzeniu nowych grup artystycznych, opieka i kontakt z twórcami indywidualnymi,
j) popularyzowanie sztuki profesjonalnej,
k) organizacja festiwali, koncertów, spektakli, wystaw, odczytów, prelekcji, sesji popularno-naukowych, imprez kulturalnych, artystycznych, rozrywkowych 
i inne,
l) prowadzenie dokumentacji imprez organizowanych przez Centrum,
m) podejmuje innych działania z zakresu kultury i sztuki wynikających z potrzeb środowiska lokalnego,
n) wspieranie realizacji zadań promocyjnych i marketingowych Centrum,
o) dbanie o pozytywny wizerunek Centrum.

3) Specjaliści do spraw organizacji imprez kulturalnych, do których zadań należy 
w szczególności:
a) organizowanie i nadzorowanie przebiegu stałych imprez kulturalnych organizowanych przez Centrum,
b) przygotowanie pełnej dokumentacji imprez organizowanych przez Centrum - zgodną zarówno ze standardami opracowanymi przez Centrum, jak 
i wynikającymi z przepisów ustawowych,
c) dokumentacja i opracowanie rozmaitych elementów dziedzictwa kulturowego regionu,
d) diagnoza i analiza istniejących zjawisk kulturowych,
e) tworzenie programów w zakresie edukacji regionalnej, animowania kultury lokalnej,
f) tworzenie programów promujących regionalne dziedzictwo i oryginalne zjawiska kulturowe,
g) tworzenie projektów z zakresu edukacji kulturalnej oraz wychowania przez sztukę,
h) inspirowanie do powstawania lokalnych przedsięwzięć kultury,
i) stymulowanie rozwoju istniejących oraz pomoc w tworzeniu nowych grup artystycznych, opieka i kontakt z twórcami indywidualnymi,
j) popularyzacja sztuki profesjonalnej,
k) organizacja festiwali, koncertów, spektakli, wystaw, odczytów, prelekcji, sesji popularno-naukowych, imprez kulturalnych, artystycznych, rozrywkowych 
i inne,
l) prowadzenie dokumentacji imprez organizowanych przez Centrum,
m) podejmowanie innych działań z zakresu kultury i sztuki wynikających 
z potrzeb środowiska lokalnego,
n) wspieranie realizacji zadań promocyjnych i marketingowych Centrum,
o) dbanie o pozytywny wizerunek Centrum,
p) tworzenie relacje z wydarzeń organizowanych przez Kujawskie Centrum Kultury w Inowrocławiu (zdjęcia, filmy),
q) tworzenie relacji filmowych na potrzeby Inowrocławskiej Telewizji Miejskiej,
r) obsługa social media - Facebook.

3. Dział Edukacji Kulturalnej, w ramach którego działają koordynatorzy ekspozycji:
1) prowadzą i aktualizacją bazy zbiorów Instytutu Prymasa Józefa Glempa, Stałej Wystawy Solnictwa i Wystawa Archeologiczna Askaukalis,
2) pełnią funkcję przewodników po wystawach,
3) prowadzą dokumentację zdarzeń przeprowadzonych w Instytucie, Stałej Wystawie Solnictwa i Wystawie Archeologicznej Askaukalis,
4) prowadzą kronikę,
5) promują na zewnątrz walory ekspozycji,
6) przygotowują materiały o poszczególnych wystawach.

4. Dział Obsługi i Konserwacji, w ramach którego działają:
1) Operatorzy sprzętu nagłośnieniowego i oświetleniowego oraz akustycznego, do których zadań należy w szczególności:
a) elektroakustyczna obsługa imprez kulturalnych w obiektach Centrum i poza nimi,
b) obsługa zdarzeń kulturalnych w zakresie oświetlenia,
c) montaż i demontaż urządzeń elektroakustycznych, oświetleniowych, rejestrujących i projekcyjnych,
d) prawidłowa eksploatacja użytkowanego sprzętu elektroakustycznego, oświetleniowego, rejestrującego i projekcyjnego Centrum,
e) opracowanie podkładów muzycznych dla potrzeb sekcji Centrum,
f) wykonywanie bieżącej konserwacji sprzętu,
g) przechowywanie i zabezpieczanie sprzętu i urządzeń powierzonych do wykonywania obowiązków służbowych zarówno w czasie pracy, jaki po jej zakończeniu,
h) utrzymanie w niezbędnym zakresie podręczny magazyn części zamiennych, materiałów eksploatacyjnych i narzędzi.

2) Specjaliści do spraw technicznych, do których zadań należy w szczególności:
a) montowanie dekoracji podczas zdarzeń kulturalnych,
b) montowanie wystawy w Galerii Miejskiej, Galerii Tymczasem, Sali Wystaw Czasowych, w pergoli w Parku Solankowym,
c) konserwacja i wykonywanie drobnych napraw urządzeń technicznych,
d) monitorowanie tablicy ogłoszeniowej Centrum i słupów reklamowych, dbając 
o aktualizację umieszczonych informacji,
e) współpraca z jednostkami samorządowymi i sanatoriami w sprawie informowania o planowanych zdarzeniach kulturalnych,
f) zgłaszanie przełożonemu wszelkich awarii i uszkodzeń sprzętu oraz urządzeń powierzonych do wykonywania obowiązków służbowych w budynku Centrum oraz obiektach (pomieszczeniach) będących w trwałym zarządzie Centrum,
g) zgłaszanie przełożonemu wszelkich zauważonych awarii i uszkodzeń instalacji 
i urządzeń sieci wodociągowej, kanalizacyjnej i elektrycznej zainstalowanych w budynku Centrum oraz obiektach (pomieszczeniach) będących w trwałym zarządzie Centrum,
h) dbanie o powierzony sprzęt i urządzenia przeznaczone do wykonywania obowiązków służbowych w budynku Centrum oraz obiektach (pomieszczeniach) będących w trwałym zarządzie Centrum,
i) właściwe przechowywanie i zabezpieczanie materiałów, sprzętu i urządzeń powierzonych do wykonywania obowiązków służbowych zarówno w czasie pracy, jak i po jej zakończeniu,
j) wykonywanie czynności związanych z przenoszeniem dokumentów, mebli biurowych, sprzętu biurowego i urządzeń z poszczególnych pomieszczeń 
w budynku Centrum oraz obiektach (pomieszczeniach) będących w trwałym zarządzie Centrum,
k) wykonanie czynności związanych z rozładunkiem i załadunkiem sprzętu 
i urządzeń zakupionych lub przeznaczonych do fizycznej likwidacji.


3) Kierowca-konserwator, do którego zadań należy w szczególności:
a) utrzymanie w stałej gotowości transportowej samochodu będącego własnością Kujawskiego Centrum Kultury w Inowrocławiu,
b) kierowanie pojazdem w celu wykonywania zadań służbowych,
c) przestrzeganie terminów przeglądów technicznych, napraw okresowych, terminów umów ubezpieczeniowych ww. pojazdu,
d) wykonywanie bieżącej (drobne) naprawy pojazdu, zgłaszanie poważniejszych napraw i remontów pojazdu,
e) uzgadnianie i rozliczanie z przełożonym terminów i miejsca wyjazdów służbowych,
f) zakup paliwa na fakturę na stacjach benzynowych wybranych pod kątem ceny i jakości paliwa,
g) pomaganie przy załadunku i rozładunku pojazdu,
h) dbanie o budynki będące w trwałym zarządzie Centrum oraz przynależny teren, wyposażenie i urządzenia techniczne będące na stanie Centrum,
i) właściwe przechowanie i zabezpieczanie materiałów, sprzętów i urządzeń powierzonych do wykonywania obowiązków służbowych zarówno w czasie pracy, jak i po jej zakończeniu,
j) zapobieganie uszkodzeniom lub zniszczeniu znajdujących się na terenie nieruchomości pomieszczeń, instalacji i urządzeń technicznych,
k) zgłaszanie przełożonemu wszelkich awarii i uszkodzeń sprzętu oraz urządzeń powierzonych do wykonywania obowiązków służbowych, instalacji i urządzeń sieci wodociągowej, kanalizacyjnej i elektrycznej,
l) przestrzeganie przepisów o ochronie przeciwpożarowej, w szczególności przez utrzymanie piwnic, strychów i korytarzy w stanie umożliwiającym swobodne przejście oraz wszelkich przepisów BHP,
m) wykonywanie czynności związanych z przenoszeniem dokumentów, mebli biurowych, sprzętu biurowego i urządzeń w poszczególnych pomieszczeniach,
n) wykonywanie czynności związanych z rozładunkiem i załadunkiem sprzętu 
i urządzeń zakupionych lub przeznaczonych do fizycznej likwidacji,
o) czuwanie nad sprawnym działaniem wszystkich punktów świetlnych budynku oraz zapalaniem i wygaszaniem światła, łącznie z wymianą żarówek,
p) naprawianie i konserwacja urządzeń elektrycznych,
q) na bieżąco usuwanie usterek oraz planowanie działań konserwacyjnych maszyn i urządzeń będących na stanie Centrum,
r) prowadzenie właściwej gospodarki narzędziami, aparaturą i wyposażeniem elektryków,
s) zajmowanie się obsługą elektryczną zdarzeń realizowanych poza budynkami będącymi w stałym zarządzie Centrum oraz zapewnianie obecności na terenie obiektu/w plenerze podczas trwania imprezy.

4) Pracownik zaplecza kulturalnego, do którego zadań należy w szczególności:
a) dbanie o czystość i porządek we wszystkich pomieszczeniach Centrum,
b) codziennie opróżnianie wszystkie pojemniki na śmieci,
c) systematyczne sprzątanie wszystkich urządzeń i pomieszczeń sanitarnych,
d) współpraca z opiekunami sekcji w zakresie utrzymania porządku,
e) przygotowanie pomieszczenia do remontów (zabezpieczanie mebli, itp.) 
oraz sprzątanie po remoncie,
f) dbanie o czystość bieżącą podczas wszystkich zdarzeń kulturalnych 
w obiektach Centrum i poza nimi,
g) zgłaszanie wszystkich uszkodzonych instalacji elektrycznej, wodnokanalizacyjnych, grzewczych, zamków, drzwi, okien, tynków, itp. 
z wpisaniem do zeszytu usterek.

5. Dział Marketingu i Promocji, w ramach którego działają:
1) Administrator stron internetowych/grafik komputerowy, do którego zadań należy 
w szczególności:
a) dbanie o serwer strony i zapewnienie jego prawidłowego działania,
b) wykonanie czynności związanych z funkcjonowaniem strony internetowej 
i Biuletynem Informacji Publicznej Centrum (aktualizacja treści, modyfikacja 
i rozbudowa strony, dbałość o bezpieczeństwo informacji, monitorowanie błędów występujących na stronie),
c) współpraca z Działem Organizacji Imprez w celu bieżącej aktualizacji strony, umieszczanie materiałów promujących zdarzenia realizowane przez Centrum,
d) przygotowanie do druku materiałów reklamowych (ulotki, foldery, plakaty, katalogi),
e) opracowanie koncepcji edytorskiej i form zewnętrznej publikacji i materiałów reklamowych,
f) przygotowuje projekty graficzne stron internetowych,
g) tworzy komputerowe wizualizacje elementów projektu.

2) Specjalista ds. PR, marketingu i promocji, do którego zadań należy w szczególności:
a) nawiązanie i utrzymanie kontaktów z partnerami Centrum w celu realizacji wspólnych projektów,
b) wdrażanie działań marketingowych Centrum,
c) przygotowanie i realizacja projektów związanych ze sprzedażą usług Centrum, akcji promocyjnych, imprez realizowanych przez Centrum,
d) przygotowanie materiałów promujących Centrum i Miasto Inowrocław,
e) prowadzenie działań związanych z promocją, rozwojem i funkcjonowaniem Centrum, z wykorzystaniem social mediów, stron internetowych,
f) prowadzenie korespondencji w zakresie promocji Centrum,
g) przedstawia propozycje do projektu budżetu Centrum w zakresie zadań realizowanych.

6. Informacja Turystyczno-Kulturalna, w ramach której działa Konsultant Informacji Turystyczno-Kulturalnej:
1) koordynuje działalność Informacji Turystyczno-Kulturalnej, nadzoruje udzielanie informacji oraz sprawną i kulturalną obsługę gości przez pracowników, przyjmuje skargi i zażalenia,
2) opracowuje materiały informacyjne z zakresu działania Informacji Turystyczno-Kulturalnej (materiały promocyjne dot. Inowrocławia i atrakcji turystycznych), a także gromadzenie, przetwarzanie i aktualizowanie informacji dotyczących wydarzeń kulturalnych, promocyjnych i sportowych,
3) podejmowanie działań na rzecz tworzenia i rozwoju produktu turystycznego 
w regionie, przygotowywanie oferty usług turystycznych i rekreacyjnych,
4) przygotowanie i realizacja planu sprzedaży oraz sporządzanie planu działań marketingowych,
5) ustalanie wewnętrznej organizacji pracy Informacji Turystyczno-KuIturalnej,
6) koordynowanie działań i projektów realizowanych w partnerstwie z instytucjami 
i przedsiębiorcami, w tym także instytucjami miejskimi oraz działającymi w branży turystycznej i kulturalnej,
7) opracowywanie szczegółowych planów i budżetów dla podejmowanych akcji, przedsięwzięć i prezentacji marketingowych promujących Inowrocław,
8) pozyskiwanie środków pomocowych, dotacji budżetowych, dotacji z jednostek samorządu terenowego, z funduszy unijnych na realizację zadań jednostki,
9) gromadzenie, przetwarzanie i udostępnianie danych dotyczących atrakcji turystycznych regionu, jego zagospodarowania turystycznego i dostępności,
10) współtworzenie programu promocji i popularyzowanie walorów turystycznych Miasta,
11) udzielanie informacji z zakresu rekreacji i turystyki Miasta i regionu,
12)doradzanie klientom optymalnych tras turystycznych, środków komunikacji, bazy noclegowej, gastronomicznej, sportowej, rekreacyjnej, leczniczej, czy pomoc przy wyborze rekomendowanych imprez kulturalno-rozrywkowych,
13) opracowywanie treści oraz prowadzenie strony internetowej i social media,
14) sprzedaż map, przewodników, publikacji oraz pamiątek, znajdujących się w ofercie,
15) organizowanie i obsługa stoiska na targach turystycznych, planowanie udziału 
w akcjach promocyjnych na terenie kraju,
16) współpraca z instytucjami miejskimi oraz instytucjami działającymi w branży turystycznej i kulturalnej,
17) współdziałanie z działem marketingu i promocji KCK w zakresie promocji usług turystycznych,
18) świadczenie usług informacyjnych dotyczących wydarzeń kulturalnych, sportowych 
w Inowrocławiu,
19) dbanie o pozytywny wizerunek Miasta Inowrocławia,
20) ścisła współpraca z Wydziałem Kultury, Promocji i Komunikacji Społecznej Urzędu Miasta Inowrocławia.

§ 10.
Obowiązki pracownika i zakładu pracy

1. Wszyscy pracownicy Centrum wykonują swoje czynności na podstawie ustalonych zakresów czynności.
2. Miejscem pracy pracowników biurowych są lokale Centrum, w którym pracownik jest zatrudniony.
3. Miejscem pracy pracowników obsługi są pomieszczenia wyznaczone przez Dyrektora.
4. Pracownik obowiązany jest przechowywać w miejscu pracy akta spraw (zgodnie 
z przepisami prawa) i wszelki powierzony mu sprzęt.
5. Zabrania się wynoszenia poza budynek Centrum akt spraw, sprzętu, maszyn i innych urządzeń biurowych, w tym komputerów.
6. W razie opuszczenia lokalu biurowego przez wszystkich pracowników w czasie pracy, lokal powinien być zamknięty na klucz.
7. Wszystkie wyjścia pracowników i wyjazdy służbowe powinny być ewidencjonowane 
w książce wyjść i wyjazdów służbowych.
8. Podróże służbowe akceptuje Dyrektor.
9. Po zakończeniu pracy każdy pracownik obowiązany jest złożyć wszelkie akta, dokumenty, pieczątki i przedmioty pracy do biurek i szaf, które powinny być zamknięte.
10. Pracownicy opuszczający lokal, jako ostatni powinni sprawdzić czy okna lokalu są zamknięte, wyłączyć odbiorniki energii elektrycznej i zamknąć drzwi na klucz, zabezpieczyć budynek alarmem.
11. Obecność w lokalu biurowym po godzinach pracy dopuszczalna jest za zgodą Dyrektora 
i podlega zarejestrowaniu w książkach odpracowań znajdujących się w sekretariacie.
12. Pracownicy przyjmowani do pracy po raz pierwszy powinni być ogólnie zaznajomieni 
z całokształtem zadań Centrum, Regulaminem Pracy oraz przepisami BHP i ppoż.
13. Pracownik odpowiada przed Dyrektorem za realizację swoich zadań i kompetencji, organizację i skuteczność pracy.
14. Obowiązki, odpowiedzialność i uprawnienia pracowników określają zakresy czynności, przepisy Kodeksu Pracy, Regulaminu Pracy i inne przepisy wewnętrzne oraz akty prawne 
o charakterze ogólnym.

§ 11.
Zasady planowania pracy w Centrum

1. Centrum wykonuje powierzone zadania w oparciu o roczny plan pracy.
2. Podstawę planowania działalności Centrum stanowią zadania wynikające ze statutu.
3. W oparciu o zadania przyjęte do realizacji przez Centrum opracowuje np. harmonogramy 
ich realizacji zawierające:
1) treść zadania,
2) treść konkretnych przedsięwzięć służących realizacji zadania i termin wykonania,
3) osoby i stanowiska pracy odpowiedzialne za realizacje zadania.
4. Plan pracy w ciągu roku może ulec modyfikacji np. w związku z uwzględnieniem w nim nowych zadań lub zmiany okoliczności realizacji zadań dotychczasowych.
5. Uzupełnienia dokonuje się w formie aneksów do opracowanych harmonogramów realizacji zadań.
6. Za realizację rocznego planu pracy Centrum odpowiada Dyrektor, który opracowuje pisemne sprawozdanie z jego wykonania i składa je Radzie Miejskiej Inowrocławia oraz na każde żądanie Prezydenta Miasta Inowrocławia.


§ 12.
Zasady podpisywania pism

1. Do podpisu Dyrektora zastrzega się pisma i dokumenty w sprawach:
1) zarządzeń, instrukcji,
2) związanych ze stosunkiem pracy wszystkich pracowników,
3) upoważnień do przeprowadzenia kontroli i inwentaryzacji, udzielania pełnomocnictw,
finansowych Centrum,
4) reprezentujących placówkę na zewnątrz,
5) listy gratulacyjne i pisma okolicznościowe,
6) korespondencji skierowanej do władz samorządowych na wszystkich szczeblach.


§ 13.
Skargi i wnioski

1. Skargi i wnioski dotyczące działalności Centrum, jego pracowników rozpatruje Dyrektor Centrum.
2. W sprawie skarg i wniosków Dyrektor Centrum przyjmuje w każdy czwartek w godzinach 12:00-14:00.
3. Skargi dotyczące działalności Dyrektora Centrum rozpatruje Rada Miejska Inowrocławia.


§ 14.
Działalność kontrolna

1. W Centrum prowadzona jest kontrola wewnętrzna i zewnętrzna.
2. Kontrolę wewnętrzną w Centrum prowadzi Dyrektor.
3. Kontroli zewnętrznej Centrum dokonują upoważnieni przez Prezydenta Miasta Inowrocławia pracownicy Urzędu Miasta Inowrocławia oraz inne organy i podmioty uprawnione do kontroli na podstawie odrębnych przepisów.
4. Za kontrolę zarządczą w Centrum odpowiada Dyrektor.


§ 15.
Postanowienia końcowe

1. Zmiany w Regulaminie Organizacyjnym mogą być dokonywane w trybie właściwym do jego nadania.
2. Obowiązki Centrum jako pracodawcy w rozumieniu prawa pracy, obowiązki pracowników, zasady dyscypliny pracy oraz inne sprawy związane z wewnętrznym porządkiem pracy określa Regulamin Pracy Kujawskiego Centrum Kultury w Inowrocławiu i Kodeks Pracy.

Załącznik:

- Zarządzenie nr 2/2025 Zarządcy Kujawskiego Centrum Kultury w Inowrocławiu z dnia 2 kwietnia 2025 r. w sprawie nadania Regulaminu Organizacyjnego Kujawskiego Centrum Kultury w Inowrocławiu



Opublikował: Anna Niemiec
Publikacja dnia: 04.04.2025
Podpisał: Anna Niemiec
Dokument z dnia: 27.05.2020
Dokument oglądany razy: 2 295